Leerproblemen praktisch aanpakken met de training ‘Ik leer anders’.

Leerachterstand, dyslexie, AD(H)D, autisme, PDD-NOS?
Na onderzoek blijkt dat leerlingen met een leerachterstand of dyslexie vaak in beelden denken, niet in woorden. Daardoor wordt de lesstof niet begrepen en onthouden. Het onderwijs sluit niet aan bij alle denkwijzen want de meeste mensen (±95%) leren via het gehoor. Slechts een kleine groep leert visueel. Bijles helpt onvoldoende omdat ze dan meer informatie op ‘foute’ wijze krijgen aange- boden. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen ma- ken. Tijdens een korte training leer je deze techniek zelf toepassen. Ideaal om vervolgens de lesstof in de klas goed te kunnen volgen.

Is jouw kind ook een beelddenker? Z.o.z. voor een snelle scan! Meer dan 10 vragen goed? Direct resultaat.

De leerling kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt. Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Deze leermethode is bewezen effectief.
Denk aan het woord STOEL. Wat zie je? Zie je letters: S-T-O-E-L of een plaatje? Zie je een plaatje, doe dan de test op: www.ikleeranders.nl
Training basisschool ’Ik leer anders’ leert je om informatie te vertalen naar JOUW informatiesysteem: visueel. Dit kun je (in de toekomst) ook toepassen op vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, buitenlandse talen enz.

Inhoud training (± 4 tot 6 sessies)

• Onthouden van informatie * Taal: spellen, lezen
• Rekenen: tafels, plus en min sommen * Klokkijken
• Daarna toegang tot eigen online oefenprogramma voor maar €10,- per jaar!
1. Is jouw kind goed in puzzelen?
2. Houdt je kind veel van de TV en/of spelcomputer?
3. Speelt je kind graag met constructiespeelgoed (Lego e.d.)
4. Heeft je kind een levendige verbeelding en kan daardoor opgaan in zijn/haar fantasiewereld?
5. Wordt hij/zij makkelijk afgeleid?
6. Moet je instructies vaak herhalen voordat taken worden uitgevoerd?
7. Heeft je kind laat leren lopen?
8. Wiebelt hij/zij veel?
9. Eerst doen en dan pas denken?
10. Is hij/zij overweldigend aanwezig op verjaardagen en pretparken?
11. Denkt je kind erg zwart/wit?
12. Is hij/zij erg perfectionistisch, faalt het niet graag? Gevoelig voor kritiek?
13. Wint je kind graag en is het een slechte verliezer?
14. Herinnert zich gebeurtenissen gedetailleerd (zelf van jaren geleden)?
15. Heeft je kind problemen met het vasthouden van een pen en een slecht handschrift?
16. Heeft je kind een allergie, last van astma of veel oorontstekingen gehad?
17. Heeft je kind een goed gevoel voor humor (creatieve woordspelingen)?
18. Moeten de etiketten uit kleding geknipt worden? Draagt hij/zij graag zachte stoffen en heeft hij/zij bijvoorbeeld een hekel aan harde knoopjes?